Az Intersnack már a kétezres években önként csökkentette a termékei akrilamid tartalmát

Budapest, 2017. december 13. – A Chio termékek gyártója, az Intersnack üdvözli az Európai Unió rendeletét az élelmiszerek akrilamid tartalmának szabályozásáról. A rendelet nyomán 2018 tavaszától a magyar élelmiszergyártóknak is kötelező csökkenteni a termékeikben levő akrilamid mennyiségét. Az előírt referenciaszintek betartását pedig mintavétellel és elemzéssel is figyelni kell.

Az Intersnack csoport 2002-től kezdődően tért át a csökkentett akrilamid tartalmú receptúrák alkalmazására. – „Németországban még a 2000-es évek elején meghatároztak egy ajánlott határértéket az élelmiszerek akrilamid tartalmára. Lévén német tulajdonú cég, ezt követően az összes termékünk receptúráját és gyártási eljárását megváltoztattuk. Ennek eredményeképpen minden egyes snackünk, így a Magyarországon gyártott termékeink akrilamid szintje is már régóta és messze a német ajánlott szint alatt van, sőt a mostani Európai Uniós rendeletnek is biztonsággal megfelel.” – mondta Merkler Róbert, az Intersnack Magyarország Kft. ügyvezetője.  

 

Az ügyvezető hangsúlyozta, hogy az Intersnack nem csak a határértékek betartását tűzte ki célul, hanem, hogy az akrilamid tartalom jóval az előírt érték alá kerüljön.  – „Az általunk régen bevezetett lépések most jogszabállyá váltak az egész iparág számára. Azonban a jogszabályi kötelezettségektől függetlenül is folytatjuk a 15 éve megkezdett munkát és egyes termékek esetében még alacsonyabbra fogjuk csökkenteni az akrilamidot.” – mondta Merkler Róbert. 

 

Az Intersnack eredményeit közvetve a szigorú német szabályozási környezet is elismerte, amikor a német Táplálkozási és Mezőgazdasági Minisztérium egy 2008-as átfogó vizsgálata megállapította, hogy a chipsgyártók már akkor jelentős előrehaladást értek el az akrilamid szint csökkentésében.  

 

Az akrilamidot több tízezer éve fogyasztja az emberiség, a vegyület a sütés egyik természetes velejárója.

 

Az Intersnack Magyarországról

Az Intersnack Magyarország Kft. piacvezető a sós snack termékek kategóriájában. A Chio termékeket is gyártó cég az elmúlt 10 évben 3,5 milliárd forintot meghaladó értékű beruházással és több mint 15 milliárd forint adóbefizetéssel járult hozzá a hazai gazdaság sikeréhez. Az Intersnack Magyarország Kft. anyavállalata, a német családi tulajdonú Intersnack csoport 17 országban működik, és 8000 embert foglalkoztat. Forgalma meghaladja az évi 2,6 milliárd eurót. A csoport a magyar paprikafűszer legnagyobb felvásárlója, évi 350 tonna őrleményt használ fel termékei gyártásához.

 

További információ:

Nagy Attila Péter

Avantgarde Public Relations Kft.

peter.attila.nagy@avantgarde.hu  

06-30-737-5033