Északon bővül tovább az Intersnack

A skandináv Estrella Maarud snackgyártó csatlakozik az Intersnack Vállalatcsoporthoz

(Oslo-Düsseldorf-Győr, 2014. július 17.) A napokban a litván versenyhivatal jóváhagyásával az utolsó akadály is elhárult az Intersnack Vállalatcsoport újabb vállalatfelvásárlása elől. A düsseldorfi székhelyű Intersnack és a norvég II. Herkules Privát Befektetési Alap már májusban bejelentették, hogy a Herkules eladja az Intersnack-nek az Estrella Maarud snack gyártó vállalatot, a skandináv és a balti régiókat felölelő ügylet azonban csak most, a litván versenyhivatali engedély birtokában vált véglegessé. 

Az Estrella Maarud a skandináv és a balti országok sós snack piacainak vezető gyártója. Több ismert márkával rendelkezik, melyek közül a Maarud a norvég piac első számú márkája, az Estrella pedig a svéd, finn, és balti piacokon az első vagy második helyet foglalja el. A cég tulajdonában levő Taffel márka a dán piac második legnagyobb árbevételű márkája. A vállalat komoly hagyományokkal rendelkezik a prémium snackek előállításában, 1936 óta gyárt burgonya chips-et.

Az Estrella-t a Herkules Befektetési Alap 2008-ban vette át a Kraft Foods-tól (mai nevén Mondeleztől). A vállalat a Herkules-en belül máig megőrizte különállását. Ma az Estrella a sós snack-ek teljes skáláját kínálja a fogyasztóknak felölelve a burgonyachips-et, puffasztott snack-et, lisztes snack-et és a sós magvakat.

Az Estrella gyárai a norvégiai Disenå-ban, a svédországi Angered-ben és a litvániai Kaunas-ban működnek. A cég központja Oslo-ban található. A cég 430 munkatársat foglalkoztat. 2012-ben és 2013-ban a vállalat értékesítése évi 7%-kal bővült, így tavaly az árbevétel már meghaladta a 130 millió eurót. Ez  – gyártói áron számítva –  a kb. 20 milliárd Ft-ot kitevő magyar sós snack piac kétszeresének felel meg.

Az Intersnack Vállalatcsoport a legnagyobb európai tulajdonú snackgyártó. A csoport az elmúlt években jelentős növekedésen ment keresztül, melynek forrása egyrészt az értékesítés növekedése, másrészt vállalati felvásárlások voltak. Az elmúlt évben a vállalat árbevétele meghaladta a 2 milliárd eurót, a foglalkoztatottak száma pedig a nyolcezret. 

Az Estrella Maarud-hoz hasonlóan az Intersnack is „multi-lokális” üzleti modellt alkalmaz.  Több mint 20 helyi és néhány nemzetközi márkaneve alatt valamennyi snack típust gyártja és forgalmazza. Az Intersnack határozottan hisz a helyi vállalkozó szellemben és a helyi gyártásban. Az Intersnack tagjaként az Estrella Maarud-nak tovább javulnak a növekedési kilátásai és erősítheti vezető pozícióját legfontosabb piacain.  

“Az Estrella Maarud egy nagy hagyományokkal bíró vállalat, amely ikonszerű márkákat épített fel az észak-európai piacokon. Az Intersnack igazgatótanácsa szeretettel üdvözli az új céget tagvállalatainak körében. Az Estrella tökéletesen illeszkedik csoportunkba. Csatlakozását egyedülálló üzleti lehetőségként látjuk, amely utat nyit számunkra a nehéz  skandináv és a balti piacokra, ahol több mint 32 millió fogyasztóval számolhatunk. Mostantól együtt dolgozhatunk majd az Estrella Maarud jelenlegi vezetésével és munkatársaival, kiaknázva azokat a lehetőségeket, amelyeket az üzleti tevékenységünk összekapcsolása kínál” – mondta Maarten Leerdam, az Intersnack elnöke.

Björn Pedersen, az Estrella Maarud vezérigazgatója szerint " eddigi pénzügyi befektetőnk, a  Herkules aktív és stratégiai tulajdonosi szerepet vállalt az Estrella Maarud irányításában,amellyel a cég teljes csapata rendkívüli mértékben elégedett. Most pedig örömmel nyugtázzuk, hogy új tulajdonosunk, az Intersnack szakmai befektetőként vásárolta meg vállalatunkat. Ez képessé tesz minket arra, hogy továbbfejlesszük a vállalatot. Nagy várakozásokkal tekintünk a csatlakozás elé, hiszen a családi tulajdonú Intersnack Vállalatcsoport jól ismert helyi márkákkal, jól megalapozott szakértelemmel,  termékfejlesztési kapacitásokkal  és a  miénkhez nagyon hasonló üzleti filozófiával rendelkezik.”

Az Intersnack Vállalatcsoportról  

A düsseldorfi székhelyű Intersnack Vállalatcsoport az európai sós snack piac egyik vezető gyártója. Német családi tulajdonban van. A vállalat márkázott és nem márkázott sós snack-eket állít elő valamennyi sós snack termékcsoportot (burgonyachips, extrudált és pellet termékek, sós magvak és lisztes snack-ek (kréker, perec, sóspálcika)) lefedve. A csoport a hatvanas évek elején kezdte a mai értelemben vett sós snack-ek előállítását, de legrégebbi tagvállalata 1867 óta foglalkozik mogyorópörköléssel. Az Intersnack Vállalatcsoport Magyarország legnagyobb fűszerpaprika felvásárlója. Árbevétele tavaly meghaladta a 2 milliárd eurót. Összesen 8000 munkatársat foglalkoztat (az Estrella nélkül).

Az Intersnack Magyarország Kft.-ről 

Az Intersnack Vállalatcsoport magyar tagja 1991-ben alakult Chio Magyarország Kft. néven, jelenlegi nevét 2012 óta viseli. A magyar Intersnack a hazai sós snack piac vezető gyártója, burgonyachips, puffasztott snack, lisztes snack, és sós mag termékeket gyárt, ill. forgalmaz. Győrszentiváni üzeme a hazai malmi búza termés kb. másfél százalékát feldolgozva a kelet-közép-európai régió fő ellátója sós pálcika, perec, kréker termékek tekintetében. Az Intersnack éves nettó árbevétele meghaladja a 11 mrd Ft-ot. Közel 400 dolgozót foglalkoztat.

További információ : Intersnack Magyarország Kft., Szabó Gábor, szabog@chio.hu, 06 /30/ 4333 282

Forrás: Intersnack Magyarország Kft.