Öt év után újra nőtt a Chio árbevétele

Két évig tartó racionalizálási folyamatokkal ellensúlyozta a vállalat a különadó hatását.

11,3 milliárdra nőtt a Chio termékeket gyártó Intersnack Magyarország Kft. nettó árbevétele tavaly. A 7%-os növekedéssel egy évek óta csökkenő trendet fordított meg a győrszentiváni snack-gyár, amit a belföldi és a tengerentúli értékesítés növelésével, valamint a működés racionalizásával tudott elérni.

 

Több éve tartó hanyatló tendenciát tudott 2013 végére megfordítani a vállalat.  Ezzel párhuzamosan belföldi piacrészesedését is bővítette, így visszaszerezhette a hazai sós snack piac vezető pozícióját.

A népegészségügyi termékadó két évvel ezelőtti bevezetése nehéz helyzetbe hozta a céget, eladásai visszaestek: a 2000-es évek elején még több száz millió forint mérleg szerinti eredményt produkáló Intersnack működését német tulajdonosai 2011-ben és 2012-ben  hasonló mértékű veszteségek árán tudták csak fenntartani. A különadó hatásainak ellensúlyozására bevezetett, a működés racionalizálását célzó intézkedéseknek, illetve a javuló eladási adatoknak köszönhetően a veszteség azonban 2013-ban 96 millió Ft-ra mérséklődött. A veszteség drasztikus visszaszorítását az értékesítés fellendítése mellett a kereskedelem átszervezésével és szigorú takarékossági intézkedésekkel sikerült elérni.

A vállalat új termékek bevezetésével 13%-kal növelte eladásait belföldön, a győrszentiváni Chio gyár termelésére pedig a nyugat-európai és tengeren túli országokba irányuló export 22%-os emelkedése is jótékony hatással volt. A kedvező folyamatoknak köszönhetően az év során a dolgozói létszám 10%-kal bővült. Az Intersnack továbbra is jelentős szerepet vállal a hazai termelők által előállított mezőgazdasági alapanyagok felhasználásában: évente 1 milliárd forint értékben több mint 12 ezer tonna gabonát vásárol fel lisztes és extrudált termékei előállításához; illetve 190 tonna magyar fűszerpaprikát, 200 millió forint értékben. A fűszer zömét az Intersnack Vállalatcsoport külföldi gyáraiban használják fel. 

Az Európa egyik legalacsonyabb egy főre eső snack-fogyasztását felmutató belföldi piacunk a népegészségügyi termékadó bevezetése óta folyamatosan zsugorodik, és a magyar Intersnack hagyományos exportterületeinek számító cseh, szlovák, román, bolgár snack piacok is gyengélkednek, így tavaly különösen nehéz körülmények között tudtunk fordítani a cég helyzetén.” – mondta Merkler Róbert, az Intersnack ügyvezető igazgatója. „A foci VB és EB alatt hagyományosan sok ropogtatnivaló fogy, ezért az idén talán megállhat a piac-csökkenés. Pozitív várakozással tekintünk a tavaly beindult távol-keleti és a skandináv eladásainkra is.” - árulta el a cégvezető.