Már a chipseknél is a street food a trend

Tavaly nyáron a salsa fűszerezésű chips volt a hazai fogyasztók egyik nagy kedvence, Németországban a pizzás, Romániában a gyrosos ízesítés futott be komoly karriert. Itthon júniustól a hazai fogyasztók is tesztelhetik a Chio street food ízeit, ugyanis a termékeket gyártó Intersnack a gyrosos, cheeseburgeres és pizzás ízű burgonyaszeletekkel értelmezi újra az utcai fogásokat.

Miért szeretik az emberek a street food ízeket?

Magyarországon egyre keresettebbek a street food specialitások, a nyári hónapokban pedig csúcsokat dönt az utcai ízek népszerűsége.  A streedfoodra jellemző az intenzív és exotikus fűszerek nagy száma egy-egy fogáson belül. Új termékei fejlesztésénél a Chio szorosan követi a világ íz- és gasztrotrendjeit. Ebben az évben az előzetes tesztek azt mutatták, hogy a vásárlók 75%-a nyitott a street food ízvilághoz kapcsolódó chipszekre.

 „Bár 20 éve folyamatosan a hagymás-tejfölös a legnépszerűbb burgonya chips, de a chips impulzus jellege megköveteli, hogy új termékekkel kísérletezzünk. A brazil világbajnokságra például salsa fűszerezésű chipsszel készültünk, melynek kiemelkedő sikere volt. Az új termékek, ízek bevezetése előtt folyamatosan figyeljük a fogyasztói szokásokat, majd kiérlelt íz-ötleteket tesztelünk. Utolsó tesztünkön jól szerepelt a sajtburgeres és a pizzás íz, az abszolút győztes pedig a gyros-os lett. A fűszerkeverékek kifejlesztése, a fűszerarányok beállítása sok odafigyelést és kreativitást igényelt, hiszen pl. a gyros keverékben 14 különböző fűszer van, köztük olyan ritkaságok mint a szerecsendió, szegfűbors, gyömbér” – tudtuk meg Szabó Gábor, a Chio termékeket gyártó Intersnack Magyarország piackutatójától.

 

Nyugtató fűszerek!

Az oreganót Hipokratész az idegek nyugtatójának tartotta, de gyulladáscsökkentőként is alkalmazták. A vöröshagyma véd az emésztőrendszeri daganatok kialakulásával szemben, a fűszerpaprika csípős változata pedig csökkenti a zsírszövetek mennyiségét. Az új termékekben a chips alapfűszereinek számító vöröshagyma, fokhagyma mellett a klasszikus olasz és görög fűszerkeverékek is megtalálhatók.

 

Sokan azt gondolják, hogy bűnbeesés a sós és fűszeres snackek fogyasztása, pedig a nagy melegben a vízpótlás mellett, szervezetünk ásványanyag szükségletét is egyensúlyban kell tartani. Egy zacskó burgonya chipszben átlagosan 0,75-1 gramm só található. Az egészséges szervezetnek napi 5 gramm sómennyiségre van szüksége, mivel a vesénk napi 5-7 gramm só kiválasztására képes.

 

A magyar snackpiacon évi 3.750 tonna burgonya chips fogy, a norvégoknál ennek a mennyiségnek közel a négy és fészerese, 16.500 tonna. Mértékletes chipsfogyasztó a magyar, ugyanis egy főre átlagosan napi 0,9-1 g chips jut (1 szelet = kb. 1 gramm), ami a napi energia-bevitel körülbelül 0,2 %-át adja, a sóbevitelünknek pedig csupán a 0,1%-át.  

További információ:

Dora Tóth Andrea

Az Intersnack Magyarországról

Az Intersnack Magyarország Kft. piacvezető a sós snack termékek kategóriájában. A Chio termékeket is gyártó cég az elmúlt 10 évben 3,5 milliárd forintot meghaladó értékű beruházással és több mint 15 milliárd forint adóbefizetéssel járult hozzá a hazai gazdaság sikeréhez. Az Intersnack folyamatos csökkenti termékei só- és telített-zsírsav tartalmát, a gyártáshoz egyáltalán nem használ mesterséges színezőanyagot, mesterséges ízfokozót, tartósítószert és több termékcsaládja már ma is kizárólag természetes összetevőkből készül. Az Intersnack Magyarország Kft. anyavállalata, a német családi tulajdonú Intersnack Vállalatcsoport 17 országban működik, és 8000 embert foglalkoztat. Forgalma meghaladja az évi 2,1 milliárd eurót. A csoport a magyar paprikafűszer legnagyobb felvásárlója, évi 210 tonna őrleményt használ fel termékei gyártásához.

Tudjon meg többet a burgonyachipsről a Chio videójából: http://www.youtube.com/watch?v=9Kgm1tQ-ajk

2015. július